Description
Tupolev Tu-144 a fost primul avion de pasageri supersonic (SST) din lume, dezvoltat de Uniunea Sovietică ca răspuns la Concorde
A fost proiectat de biroul Tupolev în anii 1960 și a efectuat primul său zbor pe 31 decembrie 1968, cu două luni înainte de Concorde
Cu toate acestea, a avut un serviciu comercial foarte scurt și numeroase probleme tehnice, fiind retras rapid din exploatarea civilă
Date tehnice principale
- Echipaj: 3-4 persoane (piloți și ingineri de bord)
- Capacitate: ~140 pasageri
- Lungime: 65,7 m
- Anvergura aripilor: 28,8 m
- Greutate maximă la decolare: ~180 tone
- Viteză maximă: Mach 2.15 (2.300 km/h)
- Autonomie: 6.500 km
- Motoare: 4 x Kuznetsov NK-144 sau Kolesov RD-36-51A
- Primul zbor: 31 decembrie 1968
- Retras: 1983
Istoria și problemele Tu-144
- A fost dezvoltat rapid ca un răspuns la Concorde, dar cu tehnologie mai puțin rafinată
- A avut un design asemănător cu Concorde, ceea ce a dus la acuzații de spionaj industrial
- În cadrul Salonului Aeronautic de la Paris, un Tu-144 s-a prăbușit în timpul unei demonstrații, omorând toți pilotii și 8 oameni la sol
- Acest accident a afectat grav încrederea în program
- În 1977, Aeroflot a început zboruri cu pasageri, dar acestea au fost anulate în 1978 din cauza problemelor tehnice și consumului ridicat de combustibil
- Tu-144 a fost retras complet în 1983, fiind folosit ulterior pentru teste NASA
De ce Tu-144 a eșuat?
- Fiabilitate scăzută – multe defecțiuni tehnice
- Consuma extrem de mult combustibil – ineficient economic
- Presiuni politice – proiectul a fost accelerat din motive de propagandă
- Confort slab – zgomot puternic în cabină, vibrații mari
Îmbunătățiri aduse de Tu-144D
- Motoare noi Kolesov RD-36-51A → Consum mai redus, autonomie mai mare
- Capacitate de combustibil mărită → Putea zbura distanțe mai lungi fără realimentare
- Fiabilitate ușor îmbunătățită, dar problemele tehnice persistau
- Sistem de avionică modernizat → Dar încă inferioară Concorde
Problemele și anularea programului
- Probleme tehnice continue – Avionul avea vibrații și probleme structurale la zboruri lungi.
- Consumul ridicat de combustibil – Chiar și cu motoarele noi, era ineficient economic
- Lipsa de încredere – Publicul și companiile aeriene evitau Tu-144 după accidentul de la Paris (1973)
- Retragerea din cauza accidentului din 1978 – Un Tu-144D (CCCP-77111) s-a prăbușit în timpul unui zbor de testare, ucigând întreaga echipă de la bord
În anii 1996-1999, NASA a folosit un Tu-144D (CCCP-77114) pentru testarea tehnologiilor de avioane supersonice
Tu-144D a fost o încercare de a îmbunătăți designul original, dar nu a reușit să elimine complet problemele avionului; in timp ce Concorde a zburat până în 2003, Tu-144D nu a intrat niciodată în serviciul comercial regulat și a fost folosit doar pentru teste
Cod produs: ICM 14402
scara 1:144
Model ( Kit ) din plastic care necesita asamblare, lipire si optional vopsire
vopselele si adezivi nu sunt incluse in kit; se vand separat
datorita componentelor din plastic sau metal, mici, detasabile, nu se vor lasa la indemana copiilor sub 3 ani; pot fi inghitite
model pentru copii peste 14 ani
gradul de dificultate: 3 ( avansat )
numar piese: 115 buc
caracteristicile de asamblare ale modelului:
- detalii de foarte buna calitate
- tren de aterizare si exterior detaliate
- 2 variante de vopsire si marcare
- dimensiuni finale macheta: anvergura aripi 201 mm, lungime fuselaj 465 mm
codul de vopsele recomandat este indicat in schema in dreptul fiecarei piese
studiati schema inainte de asamblare
componentele din plastic se desprind cu un cutter
bavurile se inlatura cu o pila fina
asamblati partile din plastic in ordinea numerica indicata in schema
vopsirea se face inainte sau dupa asamblare
insemnele se decupeaza si se introduc pentru 30 secunde intr-un vas cu apa, apoi se desprind de pe suportul de hartie si se fixeaza pe model prin presare usoara in locul indicat de producator
vopselele si adezivi nu sunt incluse in kit; se vand separat
adezivul si vopseaua sunt inflamabile; pastrati-le departe de surse de caldura
evitati contactul cu pielea si ochii
produsul este un model ( kit ) din plastic, nu o jucarie
fotografia ( desenul ) de pe cutie este cu titlu de prezentare, reprezinta o sugestie de vopsire, si nu este la dimensiunea reala a modelului
imaginea prezinta modelul asamblat si vopsit
produs in Ukraina
Reviews
There are no reviews yet.